Total Pageviews

Saturday, July 27, 2013

Intro blog

Assalamualaikum  dan salam 1 Malaysia buat semua..
Hehe..Tiba-tiba rasa tak tau plak nak post ape.. Okay,sebenarnya ni pertama kali saya wat blog..Tujuan saya wat blog ni sebab nak kongsi dengan korang semua pasal jeng jeng jeng..ape lagi keperluan setiap insan la,MAKANAN..hoho..
Saya lebih fokuskan pasal makanan..Tak kisahla sama ada resepi ke,gambar ke,info ke janji berkaitan makanan..Fanatik makanan gitu..hehe

Tapi post yang awal ni saya nak bagitau fokus dan misi saya dulu..Fokus saya ialah makanan yang senang nak masak bagi yang bujang dan agak liat nak ke dapur dan mudah sebab sikit je bahan-bahannya tapi insyaAllah sedap kalau kena pada caranya,dan lagi satu haruslah makanan yang seimbang dan sihat kan??

Okay,misi saya pula nak cari makanan yang jarang diketahui tapi sebenarnya rasanya memang perghh!! terangkat gitu.. (melebih-lebih pulak) Saya bagi contoh,awak semua pernah dengar pasal Kuih Lesung Batu??mesti ada yang pernah dan ada yang cakap ''ape benda tu??''.. baiklah,sebenarnya saya pun tak pernah dengar sebelum ni..Saya baru je dengar minggu lepas..Rupa-rupanya kuih Lesung Batu ni dulu kuih tradisional tapi dah lama ditinggalkan..InsyaAllah saya nak cari resepi kuih tu dan balik praktis kat rumah..nanti dah jumpa saya post ye..

Ermm,rasanya setakat ni dulu kot..dah kering idea dah ni..hehe..okay,terima kasih sebab sudi jugak baca post saya yang tak seberapa ni,saya amat terharu..(ayat drama petang-petang,hehe) terima kasih tau.nanti kita jumpa lagi di post yang berikutnya..huhu

2 comments:

  1. kite tunggu resepi to!!!!!!!! hahahahaha x sabar la plak nak taw mcm ane nak wat....bgos la Daerah Makanan ney.... leh gak taw pasal kuih tradisional yang x kita ketahui selama ney... first time kot kita dengau kuih ney....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..trima kasih achik..resepi ni sy kna cari kt org phang n org lama..bru rasa dy piau(pure) sikit..hehe

      Delete